雨的吻痕 - 李闰珉


Kiss the Rain..
这首出现了很久的音乐..
我在朋友的部落格听到..

心里想的,
是终于找到它了..
它没有歌词..
害我跟它失去联络了很久..

有一天,
我听着音乐..
闭着眼睛..

这个clip:


虽然我有学过钢琴..
但是,
有时候对于诠释音乐的意义有些差..
因为没有戏剧的画面,
亦或者故事的搭配..

这首Kiss the Rain..
我听到的..
是一个抱着希望、感受到失望..
一个矛盾的情感..
听了,会觉得伤心,却又不会伤心..
><"

于是,
我去google来了它的意思..
但是我不确定是不是正确的..

这是其中一个:
Hello,can you hear me ?
Am I getting through to you
Hello, is it late there
喂 你能听到吗
我是在与你通话吗
喂 你那边已经很晚了吧

There's a laughter on the line
Are you sure you're there alone
'Cause I'm, trying to explain
Something is wrong
You just don't sound the same
Why don't you, why don't you
Go outside, go outside
在电话里传来了一阵笑声
你确定那边只有你一个人么
我在试图解释给自己 有些事情出了问题
你的声音不再一样
为什么你不走出去

Kiss the rain, whenever you need me
Kiss the rain, whenever I'm gone, too long
If your lips, feel lonely and thirsty
Kiss the rain, and wait for the dawn
走进雨中吧 在你需要我的任何时候
淋湿自己吧 不管我走了有多久
当你的嘴唇在渴望中感到干涩
就亲吻着雨水 等待黎明吧

Keep in mind, we're under the same sky
And the nights, as empty for me, as for you
If you feel, you can't wait till morning
Kiss the rain, kiss the rain, kiss the rain
请你牢记 我们在同一片天空下
夜晚对于你我都是一样的空虚
如果你担心 无法等到天明
就走进雨中吧

Hello, do you miss me
I hear you say you do
But not the way I'm missing you
What's new, how's the weather
Is it stormy where you are
'Cause I'm so close but it feels like you're so far
喂?你有想念我么
我听到你说“有”
但不是我想念你的那种方式
有什么新境况 天气如何
你那边有什么异样吗?
我就在此 却感觉与你远隔天涯...

Oh would it mean anything, if you knew
What I'm left imagining
In my mind, in my mind
Would you go, would you go
Kiss the rain
And you'd fall over me
Think of me,think of me, think of me
only me
Kiss the rain
这一切究竟意味着什么
你是否明白 我留下了什么痕迹
在我意识里 在我灵魂中
你要走了吗 要去哪
吻雨吧 如果你在远方跌到
请想起我 就只想起我
只有我
让雨淋湿一切吧

Hello, can ya hear me
can ya hear me, can ya hear me
喂 你能听到我吗…能感受到我吗…能吗……

Do ya
The way I miss you
Goodbye
你可以吗
我想你的方式
再见

来源:sougou搜狗

还有一个是这样的:

Whenever you need me
Kiss the rain
Whenever I' m gone too long.
If your lips
Feel lonely and thirsty
Kiss the rain
And wait for the dawn.
Keep in mind
We' re under the same sky
And the nights
As empty for me as for you
If you feel
You can t wait till morning
Kiss the rain
Kiss the rain
Kiss the rain


来源:SongTaste

其实很相似..
我想,
应该是每个人听的感受会不同..
但是个人觉得还蛮符合以上两个描述的..
虽然这个旋律的感情,
对我而言是蛮矛盾的..
但是我还是很喜欢哦!
^^

发现到Yiruma弹奏的都不错听~
=P

评论

此博客中的热门博文

暴力熊/Gloomy Bear

幸福的是

钱包破洞,钱飞走